logotyp epuap logotyp bip       flaga pol flaga niem flaga ang flaga wloska
banertop_1c.png
banertop_2a.png
banertop_3c.png
banertop_4b.png

banertop ramka

home ico

Jak wiele dla ludzi starszych i samotnych znaczy kontakt z drugim człowiekiem wiedzą tylko oni. Puste mieszkanie, samotne wieczory, brak zainteresowania ze strony najbliższych. Gdy nagle zadzwoni telefon, a w słuchawce słychać głos dawno nie widzianego wnuczka proszącego o pomoc, kochająca babcia, dziadek zrobi wszystko aby mu pomóc.
Warto jednak wiedzieć,że osoba znajdująca się po drugiej stronie telefonu nie zawsze jest członkiem naszej rodziny. Bardzo często, to zwykły oszust, który usiłuje wyłudzić od babci lub dziadka pieniądze


Metoda „ NA WNUCZKA", "NA POLICJANTA" charakteryzuje się tym, że przestępca podaje się za krewnego. Dzwoni do ofiary mówiąc, że jest np. jej wnukiem, synem, czy też został zatrzymany przez Policję.
Tak prowadzi rozmowę by przekonać, że faktycznie jest tą osobą, za którą się podaje. Oszuści, to nie tylko mężczyźni!


Pod pozorem niepowtarzalnej okazji (np. promocja w sklepie, okazyjny zakup mieszkania), lub nagłego nieszczęścia (np. wypadek samochodowy, porwanie, choroba), zwraca się z prośbą o natychmiastową pomoc finansową. Oszust prosi o przygotowanie gotówki do odbioru z mieszkania ofiary lub wykonanie przelewu na konto bankowe albo nawet wspólne wyjście do oddziału banku, aby wypłacić pieniądze z konta.
W większości przypadków oszust podsyła „zaufaną osobę", mówiąc, że nie może po pieniądze przyjechać osobiście, ale za chwilę przyjedzie po nie jakiś znajomy. Ofiara, wierząc że pomaga komuś bliskiemu w potrzebie, zostaje okradziona.

 

Jeśli osoba w rozmowie telefonicznej podaje się za członka naszej rodziny i prosi o pieniądze, sprawdźmy, czy jest to nasz prawdziwy krewny. Poprośmy o numer telefonu i skontaktujmy się z innymi członkami rodziny, którzy mogą potwierdzić, że jest to ta osoba, za którą się podaje oraz czy rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy.

Pamiętajmy, aby zawsze w takich sytuacjach powiadomić Policję. Rozmawiajmy z członkami rodziny o tego rodzaju oszustwach. Ostrzegajmy i mówmy, co należy robić w takich sytuacjach. A jako sąsiedzi bądźmy wrażliwi na osoby, które mieszkają same, których nikt nie odwiedza. Być może to one potrzebują naszej pomocy i tylko nieśmiałość nie pozwala o nią poprosić.


Pamiętaj!
1. Bądź ostrożny w kontakcie z nieznajomym.
2. Nigdy nie przekazuj pieniędzy osobom, których nie znasz. Nie ufaj osobom,
które telefonicznie podają się za krewnych lub ich przyjaciół.
3. Zawsze potwierdzaj „prośbę o pomoc", kontaktując się osobiście: wykonaj
telefon lub skontaktuj się bezpośrednio.
4. Wszelkie telefoniczne prośby, w tym z zagranicy o pomoc, grożą utratą
pieniędzy.
5. Gdy ktoś dzwoni w takiej sprawie i pojawia się jakiekolwiek podejrzenie, że to
może być oszustwo koniecznie powiadom Policję (nr tel. 997 lub112)!

 

Komisariat Policji w Koronowie
ul. Paderewskiego 31

nr tel. 52 382 06 00
nr tel. 112 lub 997

 

Informacja: Mariusz Choła (KP w Koronowie)

MGOK

Źródła nie znaleziono

Partnerzy

  • logo p1
  • logo p2
  • logo p3
  • logo p4
  • logo glowne poziom bialy 11
  • logo p6
  • logo p7
  • logo p8
  • logo p9
  • logo zgkim
  • pbw
  • logo p10
 dol herb

Urząd Miejski w Koronowie
Plac Zwycięstwa 1
86-010 Koronowo

 dol email  sekretariat@um.koronowo.pl
 dol telefon

Centrala: 52 382 64 00
Fax: 52 382 64 01 

Zobacz szczegółowe dane

© Gmina Koronowo

 Wykonanie: Studio WWW | Projektowanie stron www.

Szanowni Państwo, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji w Polityce Prywatności.

Akceptuję pliki cookies